Nástroje podpory prodeje – co dělají s myšlením?

světelná reklama

Marketing nás ovlivňuje víc, než si připouštíme. Možná si řeknete, že vidíte reklamu, ale nemá na vás žádný vliv. V tom se pletete. Reklamy a vlastně všechny nástroje marketingu se nám postupně zavrtávají hlouběji a hlouběji do hlavy. Ať už je to zvukem (Alzák), nebo obrazem (třeba světelná reklama). V tomto článku si řekneme, jak takové působení vlastně funguje.

Jak to začíná

Jdete do obchodu, nebo koukáte doma na televizi. Reklamy se na vás hrnou ze všech stran. V televizi to nejsou jenom videoreklamy, které vám cpou doprostřed filmu, ale také product placement a další způsoby, jak zvyšovat povědomí o značce. V obchodě se vyskytují tyto nástroje podpory prodeje:

  • stojany na letáky
  • cenové akce a výprodeje
  • plakáty
  • rozdělení celého obchodu

Podpora prodeje v obchodě

Už jenom to, jak jsou v obchodě rozmístěny regály se zbožím, je podpora prodeje. Všimli jste si někdy, že když vcházíte do většího obchodu, jako první je vystavené velké zboží ve velkých krabicích? To proto, že na začátku máte ještě prázdný vozík, takže je větší pravděpodobnost, že s sebou věc vezmete. Mražené zboží zase třeba bývá úplně na konci, aby se během cesty domů nerozmrazilo. U vchodu také bývají nejčastěji postavené stojany s letáky, kde vidíte různé slevové akce. A to vás může přimět k nákupu, který byste jinak neudělali.

podpora prodeje

Jak zaujmout pozornost

Signmaking je tu už od úplného začátku reklamy a za tu dobu prošel obrovským vývojem. Od dřevěných destiček jsme se dostali až k interaktivní světelné reklamě, která stoprocentně zaujme všechny kolemjdoucí. Bonusové body za to, když jsou na reklamě obličeje lidí – ty podvědomě přitahují nejvíce pozornosti. V kombinaci s výraznými barvami a třeba také zvukem vzniká reklama, která je nepřehlédnutelná. Dalším způsob, jakým vám obchody cpou zboží do košíku je komplementární zboží. To znamená vystavování doplňkového zboží k tomu, co jste měli v plánu původně koupit. Šli jste si pro jenom pro mléko? Šikovným postavením stojanu s Oreem vás obchod přiměl nakoupit ještě pár balení sušenek.

 

Joomla SEF URLs by Artio
Chcete zde publikovat článek, nebo získat zpětný odkaz?

Kontaktujte nás e-mailem: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.